For å bruke eDialog - klikk her. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten: enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *.
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 00/000.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Ta gjerne kontakt med kommunen ved spørsmål om eDialog.