Plan for idrett og annen fysisk aktivitet i Tynset kommune

Bakgrunn

Kulturdepartementet stiller krav om at det skal utarbeides plan for idrett og friluftsliv. En slik plan er et vilkår for å komme i betraktning ved tildeling av spillemidler. Planen skal inneholde kommunens målsettinger for satsing på idrett og fysisk aktivitet, herunder friluftsliv.

Planens arbeidstittel har vært «plan for idrett og annen fysisk aktivitet i Tynset kommune». Arbeidsgruppa har også valgt dette som planens endelige tittel. Formelt er dette en tematisk kommunedelplan. Hele planen skal gjelde i 12 år framover, men revideres hvert fjerde år. Planen ender opp i et handlingsplankapittel som skal rulleres hvert år, eller i det minste hvert år det søkes om spillemidler

Erfaring har vist at kun handlingsplandelen i en slik kommunal plan blir brukt jevnlig. Det er derfor hensiktsmessig at planen blir så kortfattet som mulig. På dette grunnlag har arbeidsgruppas strategi vært kun å oppfylle Kulturdepartementets minimumskrav for planens innhold i tillegg til handlingsplandelen.

Dagens plan er vedtatt i 2006 og det er startet arbeid med revidering av denne planen. Eksisterende plan kan du lese her:

Plan for idrett og annen fysisk aktivitet i Tynset kommune 2006-2018 (PDF, 2 MB)

Nå har du mulighet til å komme med innspill til planen

Det er ønskelig at lag, foreninger og privatpersoner kommer med innspill på tiltak for å fremme idrett og fysisk aktivitet i Tynset kommune innen 05.11.2020.
Send innspillet til postmottak@tynset.kommune.no