Tynset kommune har sentralt postmottak, det vil si at all post/e-post stilet til kommunen åpnes av Servicetorget i Tynset rådhus. Derfra sendes arkivverdig post videre gjennom kommunens sak-og arkivsystem til riktig saksbehandler.
Tynset kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk, selv om de er unntatt offentlighet.
Mange henvendelser til kommunen kommer på e-post. Vi anbefaler å bruke eDialog når det skal sendes noe til Tynset kommune, da e-post kan være en usikker kanal. Dette gjelder også dokumenter som ikke er unntatt offentlighet.
Gå inn på eDialog . Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten: enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.
Slik fyller du ut skjemaet
- Angi om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *.
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 00/000.
- Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Ta gjerne kontakt med kommunen ved spørsmål om eDialog.