Kontakt oss

Tynset kommune har sentralt postmottak, det vil si at all post/e-post stilet til kommunen åpnes av Servicetorget i Tynset rådhus. Derfra sendes arkivverdig post videre gjennom kommunens sak-og arkivsystem til riktig saksbehandler.

Er du usikker på hvem du skal henvende deg til? Personoversikt.

Kontaktinfo:

Tynset kommune
Torvgata 1
2500 Tynset

Tlf: 624 85 000

postmottak@tynset.kommune.no

eDialog

Åpningstider:

09.00-15.30

Kommunenummer:

0437

Organisasjonsnummer:

940837685

Send oss brev og dokumenter med eDialog

Tynset kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende oss brev og dokumenter elektronisk, selv om de er unntatt offentlighet.

​Mange henvendelser til kommunen kommer på e-post. Vi anbefaler å bruke eDialog når det skal sendes noe til Tynset kommune, da e-post kan være en usikker kanal. Dette gjelder også dokumenter som ikke er unntatt offentlighet.

Merk at eDialog egner seg ikke for sending av skjema for eksempel søknad om barnehageplass, SFO, søknad på stilling etc.
Alle skjemaene våre finner du her.
 

For å bruke eDialog - klikk her. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten: enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.

Slik fyller du ut skjemaet

  • Angi om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
  • Obligatoriske felt er merket med *.
  • I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 00/000.
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
  • Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet.
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Ta gjerne kontakt med kommunen ved spørsmål om eDialog.